10 FEBRUARI KOMT DE NIEUWE COSMOPOLITAN UIT MET MIJN VERHAAL!!


Waarom deze blog? Toen ik te horen kreeg dat ik endometriose had, wist ik niet wat ik er van moest verwachten. Ik wist totaal niet wat het inhield en ben gaan zoeken op internet. Ik kwam toen uit op de site van de endometriose stichting. Er waren weinig verhalen te vinden van vrouwen met endometriose. Hoe gaat je leven er uit zien, waar moet je op letten, wat kun je wel en wat moet je laten, hoe reageren andere mensen er op. Daarom vond ik het wel eens tijd worden dat er een blog kwam over hoe het dagelijks leven er uit ziet van iemand met endometriose. Waar loop ik tegen aan, wat kan beter en hoe voel ik me op bepaalde momenten. Hoe moet ik reageren en handelen, wat vertel ik wel en wat niet tegen mijn omgeving, wat kan ik verwachten en hoe ga ik met gevoelens en gedachte gangen om? Ik hoop dat ik hiermee jonge meiden en vrouwen die net de diagnose hebben gekregen of het al langer weten een steuntje in de rug kan geven en dat ze weten wat het inhoud. Mijn doel is uiteindelijk om meer bekendheid te krijgen over de ziekte. Hoe meer mensen er van af weten hoe beter en hoe beter ze hier op kunnen reageren. Ook dat meiden sneller de diagnose krijgen en geen lange lijdensweg hoeven af te leggen voor dat er eindelijk iemand is die hen serieus neemt. Hoe sneller je erbij bent, hoe beter. Niet dat er een medicijn is dat het geneest, maar zo houden ze er wel controle over dat het niet meer kapot maakt dan wanneer je er 20 jaar later pas achterkomt.

Benieuwd wat endometriose nou precies is? kijk eens bij 'over ons'. Daar vindt u informatie over wat deze ziekte inhoud.